Ο τελευταίος Πειρασμός!

by 11:07:00 μ.μ. 23 αγκάθια

Έχω ένα καλό κι ένα κακό μαζί...Από τα τέλη δημοτικού μέχρι το τέλος του Λυκείου, θυμάμαι πάντα τραγούδια, μουσικές και ταινίες από εκείνη την περίοδο, σύμφωνα με τις τάξεις που βρισκόμουν.Το λέω κακό, γιατί κάθε φορά που θα σχολιάσω κάτι τέτοιο, ξεκινά ένας πόλεμος πειραχτικών σχολίων από την παρέα...

Για παράδειγμα, έκτη δημοτικού μου έφερε ο αδερφός μου την κασσέτα των Bon Jovi με χαρτάκι μέσα με τους στίχους και είχα ξετρελαθεί.Ήταν και τα πρώτα τραγούδια που έμαθα να λέω σωστά, οπότε διπλή η χαρά μου.Τα αγγλικά μου τότε δεν με βοηθούσαν να ερμηνεύσω ακριβώς τα λόγια, αλλά μια χαρά την έκαναν τη δουλειά τους τελικά.Αμέσως μεταφερόμαστε λοιπόν στο έτος 1986...

Πρώτη Γυμνασίου λάτρεψα τους Queen, όταν είδα το Highlander, δηλαδή το σχολικό έτος 1987-88.Το είδα με χρονοκαθυστέρηση σε βιντεοκασσέτα, γι' αυτό και η συγκεκριμένη χρονιά.Η ταινία είναι του '86!I know! :-)

Κι έρχομαι στο προκείμενο...Έχω την τύχη να έχω μεγαλύτερο αδερφό που ξέρει από καλή μουσική.Οπότε, αντίθετα από τις συμμαθήτριές μου που τότε άκουγαν Ρακιντζή και Αλέξια, εγώ άκουγα Pink Floyd, Dire Straits, Water Boys, Tears for Fears αλλά και  Sisters of Mercy, Metallica κτλ.Καλά για εκείνο το Bohemian Rhapsody, τί δούλεμα είχα φάει επειδή μου άρεσε!Σκαραμούς με φώναζε η τωρινή κουμπάρα μου!!!

Ένα απόγευμα θυμάμαι της πρώτης Γυμνασίου λοιπόν (ο αδερφός μου τότε τρίτη), με παίρνει από το χεράκι και με το τρένο πήγαμε στην Θεσσαλονίκη.Θα πάμε να πάρουμε ένα δίσκο μου είχε πει...(Τώρα που το σκέφτομαι, καλέ πώς μας άφησαν οι γονείς μας να πάμε μόνοι μας?Ουπς!Μήπως πήγαμε κρυφά?χιχιχι!!!)."Ποιόν δίσκο θα πάρουμε?", αναρωτιόμουν εγώ σε όλη τη διαδρομή."Θα δεις...", μου απαντούσε.Με τα πολλά, φτάσαμε κι αρχίσαμε να περπατάμε μέσα στο κέντρο...

Φτάνουμε έξω απο ένα δισκάδικο που έχω την εντύπωση ότι ήταν το "Blow up"...Και τί να δω?Μια βιτρίνα ντυμένη όλη με έναν κόκκινο μανδύα και πάνω στα ράφια καμιά 30αριά βινύλια του "Passion" του Peter Gabriel.Η εικόνα μου είχε κάνει τόση εντύπωση που ακόμα θυμάμαι πώς χτυπούσε η καρδιά μου...

Μπήκαμε, το αγοράσαμε και γυρίσαμε πίσω.Η ταινία του Σκορτσέζε "Ο τελευταίος πειρασμός" του Καζαντζάκη, είχε απαγορευτεί στις αίθουσες των κινηματογράφων.Έβλεπα τότε στις ειδήσεις κάτι παπάδες με καλόγριες να ορμάνε μέσα στα σινεμά και να φωνάζουνε για τους αμαρτωλούς...Ε, ρε γέλια!!!Από τότε δεν τους χωνεύω!

Την ταινία τελικά την είδαμε μετά από μερικούς μήνες, αφού τον δίσκο τον είχαμε λιώσει με τον αδερφό μου.Νοικιάσαμε την βιντεοκασσέτα, σχεδόν κρυφά, γιατί ήμασταν και πιτσιρίκια και την πήγαμε σπίτι.Όταν την είδε ο μπαμπάς μου, φανταστήκαμε πως θα μας μάλωνε, αλλά αυτός κάθησε μαζί μας να την δούμε...

Λάτρεψα τον Dafoe ως Χριστό με τις ανθρώπινες αδυναμίες του και ξεχώρισα τον Keitel ως Ιούδα που πάλευε να βρει τη δύναμη να προδώσει τον Δάσκαλό Του!"Είσαι πιο δυνατός από μένα του έλεγε ο Χριστός, γι' αυτό σε διάλεξε ο Θεός να με προδώσεις..."Τί να λέμε τώρα?Ο Καζαντζάκης τότε, μου άνοιξε απλά τους ορίζοντες για να αρχίσω να αναρωτιέμαι...Μεγάλη υπόθεση στην ηλικία των 12.

Έβαλα ένα κομμάτι χαρακτηριστικό και το διάλεξα γιατί έχει τα φωνητικά του Gabriel!Έτσι απλά, απολαύστε το, μα θα πρότεινα καλύτερα ολοκληρωμένο!!!

elena porcupine

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

23 σχόλια:

  1. Τι να λέμε τώρα...
    Και για τις μουσικές επιλογές αλλά και για την ταινία!
    Μπορεί να μην ήμουν καν...ιδέα τότε (χιχιχι!) αλλά το καλό παραμένει αναλλοίωτο στο πέρασμα των χρόνων για να μαθαίνουμε κι εμείς οι νεότεροι!
    ΜΜΜάκια & καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελευταίος πειρασμός; Είχα πάει στην αντισυγκέντρωση στα Προπύλαια που τη πέσαμε στο παπαδαριό.

    "Έξι, έξι, έξι, Ιούδα είσαι σέξυ" ήταν το βασικό σύνθημα. "Οι παπάδες είναι σκατοφρικιά" ένα άλλο. Τι μου θύμισες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Sweety μου,
    ευτυχώς που ο κόσμος εξελίσσεται με το πέρασμα των ετών κι έτσι μπορείς να τα δεις κι εσύ όλα όσα έχασες...Σκέψου τί έχουμε χάσει από εποχές σκοταδισμού!!!

    Χαίρομαι που σου άρεσε!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. spacefreak,
    μάλλον θα σε είχα δει τότε στην τηλεόραση...Είσαι και διάσημος λοιπόν!χιχιχι!.

    Ελπίζω να το θυμάσαι ως μια φοβερή εμπειρία κι όχι σαν κάτι άσχημο!

    H ταινία σου άρεσε τελικά?

    Καλό μας ξημέρωμα!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος26/8/11, 1:05 π.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Xαλάλι το δούλεμα, τουλάχιστον μορφώθηκες!!! ;) B-)
    Τι όμορφο πάντως να τα έχεις έτσι οργανωμένα και συνδεδεμένα στο μυαλό σου! Είδες τι κάνει η μουσική;!
    Καληνύχτες σκαντζοχοιρίνα!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλός δίσκος! (Όλα τα λεφτά τα φωνητικά του Nusrat Fateh Ali Khan!)

    Και η ταινία ωραία, αν και μου αφήνει την αίσθηση (όπως και το βιβλίο φυσικά)ότι δεν αναφέρεται στην ζωή του Χριστού, αλλά στην ζωή μας κατά την Μετά Χριστόν εποχή.

    Γι' αυτό ενδεχομένως και αντέδρασαν κατ' συτόν τον τρόπο και οι άνθρωποι που αναφέρεις - οι ίδιοι που μερικές δεκαετίες νωρίτερα είχαν αφορίσει, εξ αιτίας του βιλίου, τον Καζαντζάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπατλεράκο μου,
    αν κάτσω να θυμηθώ ιστορίες με δίσκους, θα ρίξουμε πολύ γέλιο...Μιας και ανέφερα και τους Sisters of Mercy, θυμάμαι 2α Γυμνασίου ένας από τους ωραίους του σχολείου, με είδε με άλλο μάτι, μόνο κ μόνο επειδή τους ήξερα!

    :-)))))))

    Είμαστε μονιασμένα αδερφάκια, ευτυχώς, αν και στο παρελθόν έχουμε ρίξει άπειρους καυγάδες.Αλλά έτσι είναι τα αδέρφια...

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ginny μου,
    όντως!Δεν το σκέφτηκα ποτέ έτσι...Έπαιξε ρόλο η αγάπη και η τρέλα μου για τη μουσική γιατί μεγάλωσα σε σπίτι που ακούγαμε πάντα πολλή!!!Έχω άπειρες αναμνήσεις...

    Καλημέρες!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στιχο-Γιώργη μου,
    ο δίσκος ακόμα και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια με συναρπάζει...Τον Gabriel τον άκουγα τότε με εκείνα τα pop τραγούδια του στα '80s.Mετά από αυτό, απλά τον έβαλα στα πρώτα σκαλοπάτια προτιμήσεως μου...Φαντάσου τί έπαθα όταν τον είδα στην Αθήνα πριν από λίγα χρόνια...

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το...Μορφωμενο αδερφακι σου...
    ΣΕ ΠΗΡΕ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥ...!!!
    Ανοιγοντας το δρομο, μεσω της μουσικης...Σε γενικωτερες αμφισβητησεις...
    Του χρωστας λοιπον...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαχαίρη μου,
    καλημέρα...Εννοείται ότι του χρωστάω...Φαντάζεσαι να άκουγα ακόμα Ρακιντζή και S.A.G.A.P.O. ?

    χιχιχι!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρώτα πρώτα πες μου πως είναι να έχεις μεγαλύτερο αδελφό;
    Πάντως στη δική σου περίπτωση - και αυτό οφείλεται εν πολλοίς και σε σένα - ο συνδυασμός είναι πολύ "επιτυχημένος"θα έλεγα.
    Η ταινία "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται σε σκηνοθεσία του Κακογιάννη με τον Dafoe στον ρόλο του Ιησού νομίζω ότι έδωσε στον παραπάνω ηθοποιό την ευκαιρία να παίξει έναν σημαντικό ρόλο ίσως τον σημαντικότερο του
    Μου άρεσε πολύ η σημερινή σου κουβέντα.
    Καλή σου μέρα κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημερούδια... ααα, μεσημέριασε, αφτερ 12, καλησπερούδια (που λενε και στο Λόντον) !

    Που τα θυμήθηκες όλα τούτα? παλαιοντολογίες θα τα χαρακτήριζα... αλλά να μαθαίνετε εσείς οι νέοι. Καλό είναι και το ελληνικό σε όλες του τις μορφές και το ξένο και το κλασσικό.

    Μου επιτρέπεις μια απάντηση στον Χριστόφορο...

    @χριστόφορε.
    Κάτι δεν μου λες καλά.
    Δεν μίλησε για τον Χριστό ξανασταυρώνεται... τον οποίο γύρισε ο Ντασέν και όχι ο Κακογιάννης (οι φτωχές μου γνώσεις αυτά λενε και θυμούνται).
    Μιλά για τον τελευταίο πειρασμό του Σκορτσέζε! ΠΟυ όντως τοτε είχε προκαλέσει το παπαδαρίον και τι κ(ο)αλόγριες και στο Εμπασσυ, Κολονάκι μεριά, μπαίνανε και φωνάζανε, το θυμάμαι πολυ καλά ήμουν παρούσα.

    Ελααααααα πάλι... και θα το θυμηθείς.

    Ευχαριστώ.

    ματσαμούτσα γενικώς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χριστόφορε,
    καταρχάς να σ' ευχαριστήσω για το θέμα της επόμενης μου ανάρτησης... :-) Θα την έχεις την απάντηση τού πώς είναι να έχεις μεγάλο αδερφό...

    Θα συμφωνήσω με την ζουζούνα...Τις μπέρδεψες τις ταινίες.Εγώ αναφέρομαι στον "Τελευταίο Πειρασμό" του Σκορτσέζε. :-) Δεν πειράζει...σε δικαιολογώ γιατί σε πήρε τα μυαλά η φράση του εγγονού! :-)))

    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα ζουζούνα μου γλυκοκέραση!!!

    Στα σχολεία θα έπρεπε να παίζεται αυτή η ταινία και μετά να υπάρχει ώρα για διάλογο...Αλλά ποιός θα τολμούσε να κάνει κάτι τέτοιο?

    Φιλάκια πολλά!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Στα σχολεία? χα χα χα χα !!!
    ναι αμέσως. Μαθαίνετε Καζαντζάκη παιδί μου στα σχολεία...συγκεντρώσου!!


    ααα, περί εγγονού προκειται και ο χριστόφορος, παρεσύρθην? χαλάλιν του!

    Εχεις μεγάλο αδελφο? Να ρωτήσεις εκέινον πως είναι να έχει μια μικρότερη μες τα πόδια του.. θάναι ένα "άλλο" ποστ!!!! χα χα χα!!!
    (μουά, η αφεντιά μου, με μικρότερη αδελφή κατά 7 χρόνια - πιφ, όλο σφαλιάρες τουδινα.. μ' ενοχλούσε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χα χα χα χα . Τα έκανα μούσκεμα! χα χα χα! Φίλησε μου τη Zouzouna
    και ρώτησε την τι αρέσει στις χαριτωμένες Ζουζούνες να της το φέρω.
    Το διασκέδασα με την ψυχή μου το σχόλιό της και το "ματσαμούτσα" της!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Οπότε, αντίθετα από τις συμμαθήτριές μου που τότε άκουγαν Ρακιντζή και Αλέξια, εγώ άκουγα Pink Floyd, Dire Straits, Water Boys, Tears for Fears αλλά και Sisters of Mercy, Metallica κτλ."
    Και αυτό το θεωρεις κακο;Γιατί εγώ το θεωρω υπέροχο!!!
    Και η ταινία πολυαγαπημένη και ανεξίτηλη στην μνημη...Φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ζουζούνα μου,
    αν κι εννοούσα να δείξουν την ταινία στα σχολεία, εγώ προσωπικά δεν θυμάμαι να έκανα Καζαντζάκη...Μάλλον έχω μνήμη χρυσόψαρου!!!

    Σμουουουουουουτς γλυκιά μου!!!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Χριστόφορε,
    όσο μεγαλώνεις, μαθαίνεις!!!χιχιχιχι!!!

    :-)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ιανέ μου,
    τώρα εννοείται πως όχι...Ξέρεις πως το έκρυβα όμως, γιατί ντρεπόμουν και δεν ήθελα ποτέ να ξεχωρίζω?Παιδικά χρόνια...τί να πεις!!!Άκουγα Τρύπες κρυφά, λες και άκουγα Θοδωράκη στα χρόνια της δικτατορίας!!!χιχιχι!!!

    Καλημέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι πρόβλημα έχετε με τον Ρακιντζή; Συγκρίνεται αυτό με την Παντοφλίτσα ("να 'σουνα η παντοφλίτσα που φοράω και πάω για τσίσα");

    http://www.youtube.com/watch?v=ynHi9onlJiA

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έτσι απλά μου σχολίασαν...